Logo GenDocs.ru


Поиск по сайту:  


Конспект урока по английскому языку в 3-м классе - файл Открытый урок 3 класс моя копия.doc


Конспект урока по английскому языку в 3-м классе
скачать (20.3 kb.)

Доступные файлы (2):

Открытый урок 3 класс моя копия.doc58kb.14.04.2008 08:57скачать
Цели для открытого урока 3 класс.doc30kb.14.04.2008 09:05скачать


Открытый урок 3 класс моя копия.doc

Реклама MarketGid:

Этапы урока

Задачи этапа

Содержание этапа

Режим работы

Способы контроля

Время

Средства обучения

Приме-

чание

1)Орг. момент

Организовать деятельность учащихся

Hello, children! How are you today? I’m also great because today we have some guests at our lesson.

Today we’ll talk about Holidays.

T<=> P1, P2

Индивид.

2 мин

Плакат на доске




2)Речевая зарядка

Ввести учеников в ситуацию иноязычного общения, совершенст-вовать произноси-тельные навыки

Let’s train our friend, Mr. Tongue. Repeat after me:

[u:] - moon, soon, balloon;

[ei] – day, May, lay, hooray;

[r] – rabbit, rat, write, friend;

[w] – when, why, where, what;

[ju:] - computer, teacher, summer, winter, September

Now have a look at the blackboard. We’ve got two lakes and different fish. Let’s pet our fish into the right lake.

The 1st lake – we hear [eI] , we write ay.

The 2nd lake – we hear [W] , we write er.

T<=>Cl

P1, P2=>Cl

P1, P2=>Cl

Фронтальн., индивид.

5 мин
5 мин


На доске слова в виде рыбок


Звуки, два озера на доске

Приложение № 1

Задейст-вовать каждого ученика

Приложе-ние № 2

3)Основной этап

Повторить и закрепить раннее полученные знания

Тренировать граммати-ческую структуру

  • What’s the date today?

  • What’s the month?

  • How many months are there in a year? Right.

Now have a look at the blackboard: all months are mixed. Please, help me to put them in the correct order the sun.
Very good. Well done.


  • Which months are winter months?

  • Which months are spring months?

  • Which months are summer months?

  • Which months are autumn months?


I was born in February. Tell me, please, when you were born.

When was your mum (dad, friend) born? (Дети отвечают)

Well.

But if I want to say what date I was born on, I say: I was born on the 28th of February.

T<=>Cl


T<=>Cl

Фронтальн.,

индивид.
Фронтальн.,

индивид.

3 мин


6 мин



Опора на доске

Слова по теме

Приложе-ние № 3


Набор картинок из “Magic Box”

4)Физкульт-минутка

Снять умственное напряжение, усталость

Touch your shoulders, touch your nose,

Touch your ears, touch your toes.

Hands on your hips, hands on your knees,

Put them behind you, if you please.

Hands up, hands down, sit down.

T<=>Cl

-

1 мин

Tapescript







Совершенст-вовать знания по теме
Развивать навыки чтения


Now let’s remember how we form the Ordinals. (Дети отвечают)
Open your books at page 92. We’ve got a page from a calendar. Look at this page and answer my questions:

  • What day is the 14th of March?

  • What day is the 19th (3rd, 25th, 13th, 22nd, 30th, 31st, 20th, 11th,) of March?

  • What day is the 8th of March?

  • Do you know what holiday we celebrate on March 8th? (Women’s Day)

  • What other holidays do you know? (Valentine’s Day, Christmas Day, New Year’s Day, Halloween)


Now look at the board and try to guess what holidays are here and when we celebrate them.


T=>Cl


P1, P2=>Cl

T<=>Cl


P1, P2=>Cl


Фронтальн.

Индивид.

Фронтальн.

Индивид.


6 мин
3 мин

4 мин


Tapescript

Учебное пособие

Картинки на доске

Учебное пособие

Запись на доске

Приложение №4
Набор картинок из “Magic Box”


Приложение №5


5) Зарядка для глаз.

Снять напряжение, усталость



T<=>Cl


Фронтальн.


1 мин











Развивать фонематический слух


Open your workbooks at page 86, ex.8.

Patrick, Julia and Caroline are going to answer some questions about their holidays.

Listen and write: How old are they?

(P – 14, J – 8,C – 10)

Listen again and write: When are the children’s birthdays?

(P – March 10th, J – July 22nd, C – December 25th)

Now let’s check.

  • How old is Patrick?

  • When is his birthday?

  • How old is Julia?

  • When is her birthday?

  • How old is Caroline?

  • When is her birthday?

OK. Now let’s try to ask each other in pairs how old you are and when your birthdays are. Tyoma, ask Diana, etc.


P1, P2=>Cl


Фронтальн.


6 мин

Учебное пособие





5)Инф-ция о д/з

Сообщить домашнее задание

Open your mark books and write down your home task.

PB p. 94, ex. 7

WB p.87, ex. 10,12

T<=>Cl

Фронтальн.

1 мин

Запись на доске

Объяснить каждое задание

6)Рефлек-сия

Выявить настроение учеников на уроке

Children, everyone has got a smile. Now if you’ve liked our lesson, if it was interesting and everything was clear – show me your smiles.

P1, P2=>T

Индивид.

1 мин

Карточки с улыбкой




7)Заключ. этап

Подвести итоги,оценить работу

каждого ученика на уроке

Чему мы сегодня научились?

На уроке все работали хорошо. Лучше всех показали свои знания: …, …, … Нужно быть более внимательным: …, …, …

Thank you for your work. The lesson is over. Good-bye!

T=>Cl

P1, P2=>T

Фронтальн.

Индивид.

1 мин




Спросить каждого ученика

Реклама:





Скачать файл (20.3 kb.)

Поиск по сайту:  

© gendocs.ru
При копировании укажите ссылку.
обратиться к администрации
Рейтинг@Mail.ru